Z ŻYCIA PEREŁKI     |     ARCHIWUM     |     KONTAKT     |     O NAS     |     KSIĘGA GOŚCI     |     JADŁOSPIS
 
 
 
 

ZOSTAŃ W DOMU - Propozycje działań na 23.03.2020

 


 

 

Ponieważ wiosna już się rozpoczęła i niebawem świat się zazieleni proponujemy zabawy z kolorem zielonym.


ZABAWA INSPIROWANA WIERSZEM I. SALACH "OGRODNICY"

Dzieciilustrują za pomocą ruchu czynności, jakie wykonuje ogrodnik.
Idą, idą ogrodnicy tup, tup, tup
Niosą grabki i łopatki.
Hej! Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki,
na nasze grządeczki.


SIANIE I SADZENIE

Dzisiejszy dzień zaczniemy od przeanalizowania jak można rozmnożyć rośliny, jak się je sadzi i co wpływa na ich rozwój.

- Badanie budowy nasiona

- Układ nasionka ma znaczenie!

- Rośliny dążą do światła

- Jak temperatura wpływa na rozwój rośliny?

Zachęcamy do przeprowadzenia powyższych eksperymentów, a przynajmniej do stworzenia własnych hodowli! Jak to zrobić w warunkach domowych podpowie ta instrukcja.

Jako podsumowanie można wykonać także kartę pracy prezentującą cykl życia fasolki (w załączniku).


Hodowla "zero waste"

Zachęcamy także do stworzenia hodowli zero waste. Z fragmentów warzyw można wyhodować kolejne, przydatne w kuchni rośliny, np.: natkę pietruszki, szczypior, seler naciowy, czy sałatę. Inspiracja w załącznikach.


ZEGAR KOLORÓW

Potrzebna butelka plastikowa z wodą (pełni rolę wskazówki)oraz karteczki w różnych kolorach (mogą być też np. kredki, pisaki lub kolorowe klocki) – będą „Tarczą zegara”

Kolorowe karteczki, klocki lub pisaki układamy na podłodze jak tarczę zegara, butelkę umieszczamy w środku. Teraz dziecko kręci butelką , butelka wiruje i wiruje…Gdy zatrzyma się wskaże jakiś kolor. Zadaniem dziecka jest nazwanie wskazanego koloru i np. znalezienie 5 rzeczy w domu w tym kolorze, wymyślenie 3 owoców, warzyw , kwiatów w tym kolorze. W wersji dla starszych dzieci można wprowadzić drugie koło, w którym rolę „Tarczy zegara”pełnią karteczki z literami. Trzeba zakręcić obie butelki i wymyślić np.przedmiot w kolorze czerwonym na literkę p (hmm.. może piłka?)

 

ZIELONE RYMOWANKI

Zabawa polega na wymyślaniu rymów do słów oznaczających przedmiot w kolorze zielonym np. listeczki – kropeczki, trawka- kawka …

ZIELONE OPOWIEŚCI

Zabawa polega na wymyślaniu zdań , w których każde słowo rozpoczyna się na literę Z (jak zielone) np. Zielonooka zebra zrobiła zielonego zeza. Można kontynuować a potem do opowieści zrobić wspólnie obrazki (do każdego zdania inny.

 

ZIELONY OBRAZEK

Potrzebna kartka papieru oraz kredki, pisaki, długopisy,mazaki lub flamastry w różnych odcieniach zielonego koloru .

Kartkę układamy na środku stołu. Każdy uczestnik zabawy wybiera jeden pisak lub kredkę (w czasie trwania zabawy będzie się posługiwać tylko tym jednym przyborem).

Wskazana osoba (np. w wyliczance „Grasz w zielone? Gram.Masz zielone? Mam! Zaraz tym zielonym narysuje wam…) rysuje na środku kartki dowolny kształt (kropka, kreska, owal, kwadrat… czy co tam wam przyjdzie do głowy), potem następna osoba (idziemy np. od najmłodszego po kolei) dorysowuje do tego kształtu coś , co wymyśli i tak dalej. Każdy coś dodaje aż… uznacie, że dzieło skończone. Ciekawe , co uda wam się stworzyć ?


ZIELONA KOLEKCJA I

Potrzebne będą różne przedmioty (klocki, warzywa, owoce,skarpetki, pluszaki…) z kolorem zielonym dla dzieci młodszych około 5 dla dzieci starszych około 7 – 10.

Przedmioty układamy w kolejce , na dywanie . Liczymy przedmioty, nazywamy je np. pierwszy to klocek, drugi to ogórek … itd.

Dziecko wychodzi za drzwi a w tym czasie dorosły zmienia kolejność 2 przedmiotów (dla dzieci starszych może być więcej zmian). Zadaniem dziecka jest ułożenie przedmiotów w tej kolejności, co poprzednio.

Można też schować jeden z przedmiotów kolekcji, zadaniem dziecka jest odgadnięcie, którego brakuje i odszukanie go , tak jak w zabawie„Ciepło- zimno”


ZIELONA KOLEKCJA II

Potrzebne będą małe karteczki z narysowanymi wspólnie np.listkami, piłkami, autkami, kotami – wszystko w kolorach zielonych i każdy motyw powtórzony w ilości około 10 sztuk (czyli np., 10 listów, 10 piłek, 10kotków itd.). Zamiast karteczek mogą być też np. zakrętki, pocięte słomki dopicia , klamerki do bielizny, klocki, koraliki – coś, czego macie dużo,niekoniecznie w kolorze zielonym.

Układamy na dywanie motyw (czyli kolejkę ) listek, piłka,listek, piłka, listek , piłka. Zadaniem dziecka jest ułożenie kolejki tak samo z pozostałych kartek. Motywy powtarzające się w kolejce mogą być bardziej skomplikowane (i składać się np. z 3, 4, 5 elementów ).

Kolejkę może też ułożyć dziecka, a dorosły będzie musiał ułożyć kontynuację. Fajnie , jeśli się pomyli a dziecko to zauważy J

Dorosły może też ułożyć kolejkę sam , od początku do końca. Potem chowa jedną karteczkę a dziecko musi zgadnąć , w którym miejscu i czego brakuje . Potem może szukać schowanej karteczki jak w zabawie „Ciepło–zimno”


POLICZ ILE

W ramach inspiracji matematycznych proponujemy grę online. Liczenie i ustalanie liczebności oczek na płytce.


ZABAWY SPORTOWE Z KOLOREM ZIELONYM

Potrzebny będzie spacer – w okolicy mało uczęszczanej.

W czasie spaceru umawiamy się, że szukamy obiektów w kolorze zielonym.

Dziecko woła np. „Widzę zieloną ławkę” . Dochodzimy do ławki  (starsze dziecko może np.prowadzić dorosłego lub rodzeństwo do upatrzonego zielonego „obiektu” jak„autopilot” np. idź 3 kroki prosto, obróć się w lewo, idź 10 kroków i jeszcze10… itp.)Zatrzymujemy się przy obiekcie , który zawiera kolor zielony i wymyślamy jakie ćwiczenie można zrobić np. 10 skoków, lub 3 razy obiec obiekt dookoła itp.


ĆWICZENIA RUCHOWE - PRAWIDŁOWA POSTAWA CIAŁA


ZIELONY OBRAZEK

Poproś dziecko, aby znalazło wszystkie artykuły rysunkowe, malarskie i kreatywne w kolorze zielonym jakie są w domu. Mogą to być: różne rodzaje kredek, pisaki, farby plakatowe i akwarele, zielona bibuła, plastelina, guziki i inne elementy. Zadaniem dziecka będzie stworzenie zielonego obrazka. Jego temat dziecko wybiera samo, jednak do wykonania może użyć tylko zielonych elementów.

 

 

 

 

Wstecz       Odsłon: 368

 

 
 
 
N i e   d o d a n o   j e s z c z e   k o m e n t a r z a


 
 

Dodaj komentarz   



 
 


Być człowiekiem to właśnie być odpowiedzialnym.

 
Antoine de Saint-Exupéry  

 

 
Samorządowe Przedszkole Nr 65 "Perełka"
 
Kraków
ul. Strzelców 5
31-422 Kraków
 
tel.: 12-41-27-879
www.perelkakrakow.pl
przedszkole-65@wp.pl
 
Administrator serwisu:
przedszkole-65@wp.pl


Inspektor Ochrony Danych
Paweł Jasiołek
inspektor2@mjo.krakow.pl
Ul. Wielopole 17a
33-332 Kraków



 
 

           






00127662

Mirosław Kuduk © 2010
  Proszę czekać ...  
 
  Proszę czekać ...