Z ŻYCIA PEREŁKI     |     ARCHIWUM     |     KONTAKT     |     O NAS     |     KSIĘGA GOŚCI     |     JADŁOSPIS
 
 
 
 

ZOSTAŃ W DOMU - Propozycje działań na 25.03.2020

 


 

 

W środę, 25 marca, zapraszamy wszystkich do zabaw ićwiczeń inspirowanych kwiatami!

 

.................................................................................................................

DLA ZERÓWKI

 

Zabawa w parach„Domino” - ćwiczenie dodawania, ustalania wyniku.

Dzieci układają kostki domina i przeliczają kropki oddzielnie na kolejnych polach, a potem sumują liczbę kropek na sąsiednich polach. LINK do planszy z kostkami do wydruku.

 

Układanie zadań z treścią – podawanie rozwiązania, działanie na konkretach:

A. Dorosły przygotowuje 10 klocków. Dorosły mówi treść zadania a zadaniem dziecka jest ułożyć z klocków działanie.

Następnie można przygotować dziecku kartoniki z cyframi oraz znakami matematycznymi „+”, „=”. Dziecko układa z cyfr i znaków działanie.

Przykłady zadań:

- Na grządce rosły 4 przebiśniegi i 5 krokusów. Ile było kwiatków na grządce?

- W środę 2 bociany przyleciały z ciepłych krajów i założyły gniazdo, w piątek przyleciały do gniazda kolejne 2. Ile bocianów było w gnieździe?

B. Dorosły układa z klocków działanie a zadaniem dziecka jest wymyślić do tego działania treść.

Następnie można przygotować dziecku kartoniki z cyframi oraz znakami matematycznymi „+”, „=”. Dorosły układa z cyfr i znaków działanie,a dziecko ma za zadanie ułożyć do tego działania treść.

 

Zabawa matematyczna „Tyle samo”.

Dorosły rozkłada 3 obręcze zrobione z sznurka lub włóczki. Do jednej z nich wkłada sylwety 7 kwiatów wiosennych. Zadaniem dzieci jest utworzyć kolejne zbiory 7-elementowe składające się z rzeczy znajdujących się w pokoju (np. 7 klocków, 7 kredek, itp.). Dziecko przelicza elementy w zbiorach.

 

Zabawa matematyczna „O ile mniej? O ile więcej?”.

Dorosły wkłada do każdej z obręczy różną liczbę przedmiotów (np. sylwet kwiatów wiosennych, kredek, klocków, itp.).

Dorosły pyta dziecko:

- Ile elementów znajduje się w tej obręczy? (wskazuje na jeden zbiór, a dziecko przelicza i ustala wynik)

- Ile elementów znajduje się w drugiej obręczy? (wskazuje na drugi zbiór, a dziecko przelicza i ustala wynik)

- Ile elementów znajduje się w trzeciej obręczy?(wskazuje na trzeci zbiór, a dziecko przelicza i ustala wynik)

- W której obręczy jest najwięcej elementów?

- W której obręczy znajduje się najmniej elementów?

Dorosły wskazuje dwie wybrane przez siebie obręcze i pyta:

- W której obręczy jest więcej elementów?

- O ile więcej?

Następnie dorosły wskazuje kolejne dwie obręcze i pyta:

- W której obręczy jest mniej elementów?

- O ile mniej?

Jeżeli dziecko dobrze sobie radzi w zakresie od 0 - 10 i jest biegłe w tym zakresie, to można zwiększyć zakres liczbowy, przekraczając próg dziesiątkowy.

 

................................................................................................................

DLA POZOSTAŁYCH GRUP (ale „zerówkowicze” oczywiście również mogą korzystać!)

 

Zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz "Kwiatki Kasi" P.  Siewiera- Kozłowskiej.
Rodzic czyta wiersz i pokazuje kolejne kwiaty zgodnie z jego treścią:  potrzebne rysunki: tulipan, bratek, żonkil,stokrotka


Kasia kwiatki raz wąchała
– A psik! (Trzy wdechy nosem przed okrzykiem A psik!).
A wąchając tak śpiewała:
Tulipan, to pierwszy kwiatek.
Drugi kwiatek, to jest bratek.
Żonkil, to już trzeci kwiatek,
A stokrotka – czwarty kwiatek.
Hokus pokus! Policz sam!
Ile kwiatków razem mam?


Rodzic może zapytać  dzieci:
Ile kwiatków ma Kasia?
Jaki kwiatek był pierwszy, drugi, trzeci .....?

Dziecko odwraca się tyłem, rodzic chowa jeden kwiatek, a dziecko odgaduje,którego kwiatka nie ma i odgaduje jego nazwę.

Zabawa matematyczna „Liczymy kwiaty” -rozdanie dzieciom kwiatów ,nazywanie kwiatów, określanie różnic w ich wyglądzie, porównywanie długości łodyg.
Umieszczanie przez dzieci w niskim wazonie stokrotek, w wysokim - tulipanów.

Zabawa słowno-muzyczna

Wymyślamy rymy do słów: kwiatki , bukiecik, tulipany …

Można też spróbować ułożyć wierszyk a potem spróbować go zaśpiewać np.

Pewnego dnia mamusia dostała kwiatki od taty,

bukiecik był pachnący i cały piegowaty.

Kwiatuszki miały kropki na płatkach niezliczone…

A tatuś dostał całus i był uszczęśliwiony!


Zabawa taneczna o wiośnie i motylach

Wiosna urodziły się motyle – mini warsztat muzyczny

 

Praca plastyczna "Stokrotka"
Dzieci otrzymują kredki w kolorze zielonym oraz karton papieru. Rodzic może włączyć utwór "Poranek" E. Griega. Dziecko/ dzieci w rytm muzyki rysują pionowe kreski na całym kartonie.
Po wysłuchaniu utworu odkładamy zieloną kredkę i rozdajemy materiał do wykonania stokrotek. Naklejanie na trawie stokrotek wykonanych techniką orgiami- małe kółka żółte, duże - białe.
Rodzic pokazuje dzieciom sposób składania kół.
Środek stokrotki jest żółty płatki to koła złożone na połowę w kolorze białym.Dziecko wykonuje dowolną ilość stokrotek.

 

Kwiatek z rolki

Potrzebne będą : rolki po papierze, kredki, pisaki ,papier kolorowy

Rodzic lub dziecko rysuje ołówkiem kształt kielicha krokusa lub tulipana , dziecko koloruje kielich w wybranym kolorze  i wycina (można też narysować kielich kwiatowy na tekturce, wyciąć i dziecko ma gotowy szablon). Rolkę po papierze toaletowym oklejamy zielonym papierem, nacinamy z dwóch stron, wsuwamy kwiatowy kielich, doklejamy zielone listki. Gotowe !

 

Inne propozycje prac plastycznych:

Kwiatek z odbitych stóp

Mlecze odbite plastikowym widelcem

 

Zestaw zabaw ruchowych – korekcja wad postawy – do wykonania w warunkach domowych znajduje się w załącznikach.

 

Zestaw zabaw po angielsku dedykowany młodszym grupom wiekowym również znajduje się w załącznikach.

 

 

 

 

Wstecz       Odsłon: 419

 

 
 
 
N i e   d o d a n o   j e s z c z e   k o m e n t a r z a


 
 

Dodaj komentarz   



 
 


Być człowiekiem to właśnie być odpowiedzialnym.

 
Antoine de Saint-Exupéry  

 

 
Samorządowe Przedszkole Nr 65 "Perełka"
 
Kraków
ul. Strzelców 5
31-422 Kraków
 
tel.: 12-41-27-879
www.perelkakrakow.pl
przedszkole-65@wp.pl
 
Administrator serwisu:
przedszkole-65@wp.pl


Inspektor Ochrony Danych
Paweł Jasiołek
inspektor2@mjo.krakow.pl
Ul. Wielopole 17a
33-332 Kraków



 
 

           






00127661

Mirosław Kuduk © 2010
  Proszę czekać ...  
 
  Proszę czekać ...