Z ŻYCIA PEREŁKI     |     ARCHIWUM     |     KONTAKT     |     O NAS     |     KSIĘGA GOŚCI     |     JADŁOSPIS
 
 
 
 

ZOSTAŃ W DOMU - Propozycje działań na 26.03.2020

 


 

 

Zapraszamy do zabaw i ćwiczeń inspirowanych motylami.

.....................................................................................................................

DLA ZERÓWKI

 

Wysłuchanie wiersza Władysława Broniewskiego „Pierwszy motylek”.

Pierwszy motylek

Pierwszy motylek wzleciał nad łąką,
w locie radośnie witał się z słonkiem,
W górze zabłądził w chmurkę i w mgiełkę,
Sfrunął trzepocząc białym skrzydełkiem.
A gdy już dosyć miał tej gonitwy,
Pytał się kwiatków, kiedy rozkwitły?
Pytał się dzieci, kiedy podrosły?
Tak mu upłynął pierwszy dzień wiosny.

 

Rozmowa o treści wiersza:

- Co przyfrunęło nad łąkę?

- Co robił motylek?

- Jakiego był koloru?

- Kiedy motylek przyfrunął nad łąkę?

 

Ćwiczenie opisu słownego - „Wygląd motyli”

Wypowiedzi dzieci na temat motyli na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń. Dorosły prezentuje obrazki lub zdjęcia przedstawiające motyle. Dzieci opisują, jak wyglądają i mówią, gdzie można je spotkać.

 

Zabawa dydaktyczna„Rysowana bajeczka” - rozwijanie orientacji na kartce papieru, orientacji w przestrzeni, rysowanie postaci. Dorosły opowiada, a dziecko, rysując na kartce,przedstawia treść opowieści:

W pewnej wiosce mieszka dziewczynka o imieniu Ola.

Ola pojawiła się po prawej stronie kartki.

Ola ma długie,złote włosy, błękitne oczy i zawsze nosi ze sobą zieloną torebkę.

Ola mieszka w domku, który pojawił się na środku kartki.

Dom posiada czerwony dach, dwa okna i brązowe drzwi.

Z prawej strony domu jest park, w którym zakwitły żółte tulipany.

Pod tulipanami rośnie trawa.

Z lewej strony domu jest staw.

Nad stawem latają motyle.

Domu pilnuje pies –Łatek. Jest od biały w czarne łaty.

 

Opowiadanie narysowanej bajeczki.

Dziecko opowiada bajkę, posługując się wyrażeniami:

- na środku

- z prawej strony

- z lewej strony

- nad

- pod

 

..............................................................................................................

DLA POZOSTAŁYCH GRUP (zapraszamy 6-latki do skorzystania także z tej części propozycji)

 

Wprowadzenie do tematu  za pomocą zagadki „Motyl”

Lata nad łąką piękny jak kwiat,
swoim kolorem zachwyca,
i zapomina w mig cały świat,
że wcześniej była to gąsienica.

 

Wysłuchanie wiersza D. Gellner „Gąsienica –tajemnica”.
Idzie ścieżką gąsienica,
kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma...
Jedną robi nam „pa, pa, pa!”.
Do widzenia! Do widzenia!
Czary-mary – już mnie nie ma!
Nitką się owinę cała
i przez zimę będę spała!
Gdy ochłodzi się na dworze,
będę spała, jak w śpiworze.
Już się niby nic nie dzieje.
Kokon się na wietrze chwieje...
Gąsienica w środku śpi
i zamknęła wszystkie drzwi.
A na wiosnę - Patrzcie teraz!
Ktoś w kokonie drzwi otwiera!
Macha do nas skrzydełkami...
Kto to jest? Powiedzcie sami.

 

Co robiła zimą gąsienica?
W czym spała w czasie zimy?
Co stało się z gąsienicą, kiedy nastała wiosna?
W co zamieniła się gąsienica?
Pokaz zdjęć przedstawiających gąsienicę i motyle. Omówienie i porównanie ich wyglądu.

 

Oglądanie filmu przyrodniczego  Cud narodzin motyla

 

Wykonanie modelu „Cykl życiowy motyla”

Do wykonania modelu potrzebować będziecie papierowego talerza, pisaków, kleju,dowolnej kaszy i makaronu: świderki, muszelki i kokardki.

Talerz należy podzielić na cztery części za pomocą pisaka, na każdym z pól dziecko rysuje zielony listek, a następnie przykleja na nim elementy:

- kilka ziarenek kaszy – jaja motyla

- makaron świderek – gąsienica

- makaron muszelka – kokon

- makaron kokardka – dorosły owad

(Zdjęcia przykładowych prac można znaleźć TUTAJ)

Jako szablon można także wykorzystać tło dostępne w załączniku.

 

Praca plastyczna - motylki z rolek po ręczniku papierowym.

 

Zabawa teatralna

Potrzebne będą papierowe patyczki i motylki z papieru

Papierowe patyczki wykonujemy z gazetowych pasków, filmik z instrukcją znajdziecie TUTAJ.

Do patyczków doklejamy kolorowe motylki i można zaczynać zabawę w teatr.

 

Taniec motyli - improwizacja muzyczno-ruchowa.
Dzieciaki to motyle, dostają od mamy zwiewne apaszki, chustki i wstążki(to będą skrzydła motyli). Dzieciaki tańczą jak motylki, powiewając skrzydełkami  do dowolnej muzyki. Za wspaniały występ dostają oklaski. Potem mama lub tata mogą zapląsać jak motylek lub możecie zatańczyć wspólnie.


Motylkowy podwieczorek

Potrzebne będą owoce banan, kiwi, mandarynka, jabłko, gruszka lub warzywa marchewka, ogórek,rzodkiewka. Rodzic kroi  owoce  lub warzywa na plasterki , dzieli na cząstki  mandarynkę .

Zadaniem dzieci jest ułożenie na talerzyku kolorowych motylków, które oczywiście znikną później w brzuszkach.


KOLOROWANKA EDUKACYJNA 1

KOLOROWANKA EDUKACYJNA 2


Pomysł na zabawy sensoryczne z kolorami


Kodowanie - karta pracy do pobrania


Zapraszamy także na Zumbę, która z pewnością pomoże przedszkolakom rozładować energię.

 

 

 

 

Wstecz       Odsłon: 625

 

 
 
 
N i e   d o d a n o   j e s z c z e   k o m e n t a r z a


 
 

Dodaj komentarz   



 
 


Być człowiekiem to właśnie być odpowiedzialnym.

 
Antoine de Saint-Exupéry  

 

 
Samorządowe Przedszkole Nr 65 "Perełka"
 
Kraków
ul. Strzelców 5
31-422 Kraków
 
tel.: 12-41-27-879
www.perelkakrakow.pl
przedszkole-65@wp.pl
 
Administrator serwisu:
przedszkole-65@wp.pl


Inspektor Ochrony Danych
Paweł Jasiołek
inspektor2@mjo.krakow.pl
Ul. Wielopole 17a
33-332 Kraków



 
 

           






00127662

Mirosław Kuduk © 2010
  Proszę czekać ...  
 
  Proszę czekać ...